Toimitus- ja sopimusehdot

Omenakaupan käyttöehdot

Voimassa 1.5.2018 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Fanituotteita tuotteita myy Omenakauppa. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.

Verotunniste

ALV-tunnus: Myyjä ei ole verovelvollinen, koska tilikauden liikevaihto on alle 10 000 euroa. Arvonlisäverolaki 2. luku 3§.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen tuotelistauksen
  • Laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ennen tilausta tai tilauksen aikana.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki, Visa tai PayPal. Paypalin kautta voit maksaa yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla (debit/credit). Paypal-maksutavan käyttö ei vaadi rekisteröitymistä Paypal-palvelun käyttäjäksi. Jos olet Paypal-palvelun käyttäjä, voit halutessasi myös maksaa tuotteet Paypal-tilisi saldolla.

Toimitustavat ja -aika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pyrimme toimittamaan tuotteet seuraavana arkipäivänä tilauksen tekemisen jälkeen, mikäli tuotetta on varastossa. Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla valitsemaasi toimituspisteeseen. Omenakaupassa emme peri toimituskuluja. Toimitustavaksi voit valita seuraavista vaihtoehdoista:

  • Nouto (sovittavissa)
  • Postipaketti (toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen)
  • Posti kirje (vain kirjekokoisille lähetyksille)
  • Posti Smartpost-automaatti (toimitetaan valittuun Postin Smartpost pisteeseen)

Tilauksen suuri koko ja kollien suuri määrä saattavat rajoittaa toimitustapoja. Tilaukselle saatavat toimitustavat esitetään ostoskorissa sekä kassalla.

Kuljetusyrityksen toimitusaika tilauksesta riippuu toimituspäivästä ja toimitustavasta. Postin toimitustavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan keskimäärin 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tilauksen palauttamisesta on tehtävä ilmoitus peruutuslomakkeella tai ilmoittamalla siitä selkeällä tavalla, esimerkiksi sähköpostilla.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Tilausnumero
  • Tilauksen päivämäärä / vastaanottopäivä
  • Nimesi
  • Osoitteesi
  • Puhelinnumerosi

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, lähetämme sinulle sähköpostiviestillä linkin, josta pääset lisäämään pankkitilin, jolle palautamme rahat, mikäli maksu on tehty pankkipainikkeella.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen omenakauppa@omenablogi.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille.

Tuotteita koskevat niille määritellyt takuuehdot. Takuuehdot tuotteittain ovat nähtävillä tuotekuvauksissa. Takuuehdot ovat myös nähtävissä käyttöohjeissa, erillisessä takuulomakkeessa tai valmistajan osoittamassa verkko-osoitteessa.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.